Kuidas siis pidada fotoblogi? Kui aus olla, ega ma täpselt isegi ei tea, kuid usun, et saan siiski sellel teemal rääkida. Paar aastat tagasi kui eksisteeris veel blogiauhindade gala, siis õnnestus võita loomeblogide kategoorias 2. koht, seega midagi olen vist hästi teinud. Mis siiski muudab blogi fotoblogiks? Mõned inimesed väidavad, et kui sul on selge ülekaal piltide näol ja sa pidevalt jagad blogis enda pilte ning räägid oma pildistamis seiklustest, siis sa oled officially fotoblogi. Kuigi kui küsida kusagil facebooki grupis, siis võid saada vastuseks, et see on su klientidele mõeldud, kus jagad oma sessioonidest pilte, nõuandeid ja nippe, kuidas klientide fotosessioon mugavamaks muuta. Arvamused on erinevad ja ilmselt igal inimesel oma maitse ja vajadus blogi jaoks. Seda me täna ka lahkame natuke laiemalt. 

Kuidas fotoblogi pidada? Lihtsa 3 sammulise süsteemiga võib ka sinu blogist saada fotoblogi: 

Step 1 – Vali platvorm. Kas wordpress või blogger või lisa oma portfooliosse blogi sektsiooni. Step 2 – Vali mingi template ja tee blogi enda maitse järgi valmis. 

Step 3 – Hakka postitama infot oma fotosessioonide kohta või kirjutama muid fotojutte ja ongi olemas. Congrats sul on nüüd fotoblogi!

 

Kuigi see on ülimalt lihtsustatud versiooni, siis tegelt see pole päris niisama. Blogindus pole enam nii populaarne kui ta oli 7 aastat tagasi. Blogid on asendunud Instagramiga, kus on lihtne consumida contenti ning see on kiire ja mugav. Kuigi viimasel ajal olen jälle näinud tõusu bloginduses, siis see pole enam seesama. Siiski arvan, et blogi on hea asi, mida pidada ja kohe räägin ka miks.

 

Blogi pidamisel on mitmeid eeliseid. Üks eeliseid on see, et alati on nö time capsule olemas, kus on su läbi aegade tehtud fotod. Isegi kui vanad pildid peaksid kaduma, siis sul on väike arhiiv, kus saad tagasi vaadata. Kus sa omadega 2 aastat tagasi olid või nagu minu puhul, 7 aastat tagasi. Teiseks eeliseks on see, et kui sa pead blogi, mis on su portfoolioga ühendatud, siis inimesed saavad natuke aimu sinu iseloomust ja kes sa oled. See teeb sinu teenuse bookimise protsessi kergemaks. Veel üks suur eelis on, et kui sul on kindel nišš, mida sa pildistad. Mina näiteks pildistan inimesi ja mu fotoinstas on peamiselt fotod inimestest. Ma ei taha loodupilte selles instagramis väga jagada, seega kasutan blogi just selleks, et jagada oma seiklus- ja loodusfotosid või siis oma eksperiment fotosid. Sellisel viisil ma ei riku oma feedi ja temaatikat, aga saan oma blogi jagada nt storydes ja inimesed saavad käia vaatamas, mis ma veel peale inimeste pildistan.

 

Nii, nüüd olen rääkinud eelistest, aga kuidas siiski pidada edukat fotoblogi? 

Ülevalpool toodud formaat tegelikult toimib, kuid sinna juurde peaks lisama mitmeid asju. Nimelt fotoblogi saab pidada ka nii, et jagad ainult pilte, mis ei jõua instagrami, kuid see muutub vanaks suhteliselt kiiresti. Blogi juures on siiski tähtis ka kirjutamise pool. Sa ei pea olema ulmeline sulesepp, vaid lihtsalt rääkima oma kogemustest. Näiteks, kus pildistamas käisid, kellega pildistasid, mis oli idee. Hästi lihtne, ei pea asja keeruliseks ajama. Asi mida saad nt blogile juurde lisada ja see jääks ikka fotoblogiks, oleks kirjutada juurde postitusi klientidele. Nt a la, mida panna selga fotosessioonile tulles, või mis kuulub sinu fotosessiooni paketi alla. Kui oled värske pulmafotograaf, saad kirjutada postituse “mida küsida oma pulmafotograafi käest enne pulmi”. Põhiline, mis tegelikult blogi juures tähtis on, on anda väärtust oma lugejale, seega mõtle varakult välja, mida saab inimene kui ta sinu blogi lugema tuleb. Kas selleks on ilusad pildid ja sinu super iseloom, mis võlub lugeja ära või on see kasulik informatsioon, mida inimene saab kasutada kui ta fotosessioonile tuleb. 

 

Veel üks asi, mida blogi pidades meeles pidada, on see, et lugejad ei tule niisama. Sa võid kirjutada bänger postitusi ja olla super amazing fotograaf, aga kui oma blogi ei promo, ei tulda seda ka vaatama. Lihtne variant on jagada oma linki nt facebookis oma feedil või siis erinevates blogi gruppides. Peale facebooki on veel sotsiaalmeedia platvorme, kus saad ennast reklaamid, näiteks nagu twitteris või Instagramis oma storydes. Need variandid on kõik head, kuidas tuua oma blogisse vaatamisi, kuid oleks vaja ka SEO (Search engine optimization) ära õppida. Nimelt SEO aitab su blogil rankida google otsingus. Nt inimene otsib sõna fotoblogi, siis hea SEOga rankib su blogi esimesel otsingu lehel. Hea koht, kust SEO kohta õppida, on Google Digital Garage. Seal on ülipalju kasulikke koolitusi, mis aitavad sellest teemast paremini aru saada.

 

Võtame selle segase postituse kokku, toon välja key pointid, mida meeles pidada: 

 

  1. Vali platvorm, kus blogi pidada
  2. Vali formaat, mis oleks sinu jaoks sobilik. Kas lihtsalt blogi, mis jagab pilte ja natuke juttu, või blogi, mis on rohkem klientidele suunatud
  3. Näita blogis oma iseloomu!
  4. Anna blogi kaudu lugejatele väärtust
  5. Õpi SEOd ja pane see enda kasuks tööle

 

Ma loodan, et see postitus ei tulnud liiga segane, sest blogi pidamisega ei ole lihtsat teed. Kui teile meeldib lugeda fotoblogisi või üldiselt blogisi, siis soovitan külastada ka minu blogi: Link siia. Enamasti kirjutan reisimisest ja seiklustest ning sealt leiab hulgaliselt fotosid erinevatest paikadest, seega soovitan kindlasti vaadata. Kui leidsid siit postitusest midagi kasulikku, siis anna mulle kommentaarides teada, siis oskan tulevikus kirjutada veel kasulikke postitusi.

0
    0
    Sinu korv
    Su ostukorv on tühiTagasi poodi